zondag 31 augustus 2014

sunday songbook

~ guilty pleasures ~
genoegens waar je een schuldgevoel aan moet overhouden dus. en dat slaat dan vooral op muziek die je eigenlijk, volgens zij die er verstand van hebben of de algehele opinie, bagger hoort te vinden maar stiekum opzet als er niemand kijkt. in DWDD hebben ze er een rubriek aan geweid die best wel leuk blijkt. dit zijn die van mij -

* you spin me round {like a record} - dead or alive
een van de eerste dingen die Stock, Aitkin & Waterman {nee, helaas geen advokatenkantoor...} produceerden, en eigenlijk nog best wel te pruimen... alles wat erna kwam was zo vreselijk, en ook heeel catchy...

* can't get you out of my head - kylie minogue
na haar revival van een paar jaar terug, toen ze ineens wel mocht {en na haar strijd tegen borstkanker, wat haar ineens een hele hoop cache gaf}. nog steeds errug op t randje, deze dame...

* walk this way - run dmc {ft. aerosmith}
ik hield helemaal niet van hip-hop met adidas trainers en bling-bling, en ook niet van rockers die hun haar in de krullers zetten en niets verhullende leggings droegen, maar deze combo vond ik super!!

* i'm too sexy - right said fred
een totale piss-take, deze, en dat had Matthijs van Nieuwkerk niet echt door toen die mooie jazz jongen dit lied koos in zijn programma {zie hier}... belachelijk vond ie t, zo fout... en Fred {of Richard Fairbrass} zou de laatste zijn om hier serieus over te zijn, het is een lekkere dance-track en het neemt een loopje met de mode-industrie en al zijn oppervlakkigheid {en is een leuke gelegenheid om zonder shirt rond te lopen...}. Engelse humor...

* can't touch this - mc hammer
eigenlijk geen idee of dit 'bagger' is of 'geniaal'... geloof dat meneer Hammer er zelf niet zo heel erg mee zit/zat... het was een dance-nummer en daarom zat ie in mijn No Go Area... sta er achteraf gezien {in de clip} van te kijken dat ie niet grandioos op zijn bek is gegaan tijden die dance-moves in die lage-kruis-broeken van m...

* living on a prayer - bon jovi
zo fout, deze gasten... permanentjes, commerciƫle versier-rock die in mijn boeken echt niet kon... en toch luisterde ik er stiekum wel eens naar...
ooooooh we're halfway there, ooooh-oh, living on a prayer!! 
sorry... moest even...

artistiek impressie van run dmc
van deze site

Geen opmerkingen: