woensdag 21 oktober 2015

nowt as queer as folk...

in het engels is daar {zoals gebruikelijk...} een term voor, die de lading wél dekt:
queer
niet perse homo, niet perse bi, meer van alles... soms homo, soms niet, klaar...
was aan het kijken naar info over de fotografe Annie Leibovitz, die ineens heel erg mijn aandacht trok, en las dat zij zichzelf queer noemt. dat dat beter past. en Michael Stipe, zanger van R.E.M. gebruikt hem ook, omdat of homo, of niet, of allebei zo definitief is... en soms klopt het gewoon niet...

heel herkenbaar...
ik voel me niet AlleenMaarHetero, maar ook niet gay en de term bi vind ik dan weer Van Twee Walletjes, zoals dat vroeger heette, beetje nix... ik val op {sommige} mannen, maar ook op {sommige} vrouwen, de aantrekking maakt geen scheidslijn, mijn schaamte wel...

en heb niet zo heel veel met gendertypische zaken... er mag best gespeeld worden met de stereotypen, mannen zachter en liever, en vrouwen stoer en krachtig... soms... Fluid Sexuality, heet zoiets ook, geloof ik... je niet vastpinnen, omdat de samenleving nou eenmaal duidelijkheid wil... ik heb mezelf nooit kunnen vinden in het woord Lesbisch, vond het te beladen, te Op De Baricades met je DM's en korte haar... en ik ben het ook niet {denk ik...}. misschien ben ik het wel, de toekomst zal het leren. ik sluit niets uit...

en ik wil de schaamte voorbij...

leibovitz aan de koffie



Geen opmerkingen: